فواید تخم کتان
نوشته شده توسط : salamati

 قرن‌هاست که از تخم کتان برای بهره‌گیری از خواص بی‌شماری که برای سلامت دارد، استفاده می‌شود. تخم‌ کتان یک ماده‌ی غذایی گیاهی است که برای بدن چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان و فیبر تأمین می‌کند. می‌توانید برای تقویت سلامتی خود، این ماده‌ی غذایی را مصرف کنید. تخم کتان در شکل‌های دانه، روغن، پودر، قرص، کپسول و آرد وجود دارد. افراد از تخم کتان به‌عنوان مکمل غذایی برای جلوگیری از یبوست، دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سرطان و چند عارضه‌ی دیگر استفاده می‌کنند. در این مقاله‌ از دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم دربار‌ه‌ی خواص تخم‌ کتان و ارزش غذایی آن با شما صحبت کنیم. برای اینکه با خواص جادویی این ماده‌ی غذایی آشنا شوید، تا پایان مقاله در کنار ما بمانید.

ارزش غذایی

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری پودر تخم کتان که برابر با ۷ گرم است، در ادامه آورده شده است.

  • کالری: ۳۷.۴
  • پروتئین: ۱.۲۸ گرم
  • چربی: ۲.۹۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۲.۰۲ گرم
  • فیبر: ۱.۹۱ گرم
  • کلسیم: ۱۷.۸ میلی‌گرم
  • منیزیم: ۲۷.۴ میلی‌گرم
  • فسفر: ۴۴.۹ میلی‌گرم
  • پتاسیم: ۵۶.۹ میلی‌گرم
  • فولات: ۶.۰۹ میکروگرم
  • لوتئین و زیگزانتین: ۴۵.۶ میکروگرم

یک قاشق غذاخوری تخم کتان ویتامین‌ هم دارد، اما میزان آن‌ قابل‌توجه نیست. این مقدار از تخم‌ کتان حاوی لیگنان‌ها، تریپتوفان و چربی‌های سالم هم است که بیشتر اشباع نشده هستند. از خوردن تخم کتان کامل اجتناب کرده و آن را به‌صورت پودر شده میل کنید، چون روده ممکن است مواد مغذی موجود در تخم کتان کامل را جذب نکند.

خواص تخم کتان

در ادامه به فواید تخم کتان برای سلامتی بدن اشاره می‌کنیم.

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و با ماندگاری بالا و فاقد سرب

رژلب میبلین یک رژلب ارگانیک ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. همچنین این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A و ترکیبات عصاره روغن های ارگانیک برای تقویت پوست لب و سادابی و همچنین درخشش لب هاست.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

این رژلب جامد ویتامینه اصل فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید

۱. سرشار از مواد مغذی است

تخم کتان یکی از قدیمی‌ترین دانه‌های روی زمین محسوب می‌شود. این تخم‌ها در دو رنگ قهوه‌ای و طلایی موجود هستند و ارزش غذایی هر دو برابر است. یک قاشق غذاخوری تخم کتان علاوه بر مواد مغذی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، حاوی چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع، ویتامین ب ۱ (تیامین)، ویتامین ب ۶، فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

۲. مفید برای بیماری های دژنراتیو

همان تحلیل به این نتیجه رسید که میزان اسید گاما لینولنیک (یک چربی امگا۶) در بذر کتان “ارزش دارویی بالایی را برای بیماری‌های دژنراتیو مزمن فراهم می‌کند.” طبق گفته‌ی این مولفان این بیماری‌ها می‌تواند شامل تصلب شراین، بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر، یا برخی انواع سرطان‌ها شود.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است. 

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو شامپو گیاهی ضد ریزش مو ویتامینه

۳. تورم را کاهش می‌دهد

بذر کتان حاوی انواع استرول‌ها و الکل‌های گیاهی است که به کاهش تورم معروف هستند. همان‌طور که می‌دانید تورم عامل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها است.

۴. با کلسترول بد مبارزه می‌کند

پژوهش‌ها حاکی از آن است که بذر کتان و روغن بذر کتان می‌تواند به شکستن کلسترول و نیز جلوگیری از مشکلات ناشی از کلسترول بالا، از جمله لخته شدن خون کمک کند.

۵. سرشار از آنتی‌اکسیدان است

بذر کتان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، که یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است. هم‌چنین حاوی توکوفرول است، که گفته می‌شود برای آلزایمر و تصلب شراین مفید است، و فیتول، که خواص ضدسرطانی و آنتی‌اکسیدانی دارد.

۶. سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است

بذر کتان میزان زیادی فیبر و ویتامین‌های A، C، و E دارد. هم‌چنین سرشار از مواد معدنی، از جمله فسفر، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، کلسیم است و مقدار کمی آهن و روی دارد.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. 

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو و رشد مو با محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول کانادا

۷. منبع اسیدهای چرب

در واقع، روغن تخم کتان، منبع خوبی از اسیدهای چند غیر اشباع مانند اسید آلفا لینولئیک است. این نوع از اسیدهای چرب، خاصیت کاهش التهاب در بدن را دارند. از این مهم‌تر این‌که، روغن تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که بهترین منابع روغن گیاهی هستند. ۵۰ درصد از ۶۰ درصد اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این روغن، به شکل اسید آلفا لینولئیک (ALA) است.

این یک ویژگی بسیار خوب است زیرا اسیدهای چرب امگا۳، از قلب محافظت کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. بنابراین، اگر گیاه‌خوار هستید یا از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می‌کنید، می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص امگا۳ موجود در روغن ماهی از روغن تخم کتان استفاده کنید. منتظر چه هستید؟ برای داشتن زندگی سالم‌تر، روغن تخم کتان مصرف کنید.

۶. منبع فیبر

دیگر خاصیت روغن تخم کتان برای سلامتی، داشتن فیبر است. گفته می‌شود کتان، سرشار از فیبر حل شدنی و حل نشدنی است. فیبر، در بهبود سلامت گوارش، نقش مهمی دارد. به بهبود لوله گوارش کمک کرده و جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد. همچنین، به بهبود فرآیند سم زدایی در روده بزرگ و کاهش چربی نیز۶ کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید با مصرف روغن تخم کتان همراه با دیگر خوراکی‌های فیبردار مانند غلات کامل و سبزیجات سبزرنگ، به یک زندگی سالم‌تر دست یابید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: